امروز : 10 فروردین 1403 ساعت : 04:51
محبوب ترین اخبار ها

شهید غلام رضا رستمی

زهیر صفری  | 533  | 0  | 1400/12/01

 مشخصات


شهرستان : نكا
استان : مازندران
جنسیت : مرد
شغل : دامداری
یگان : لشگر 77 ثامن الائمه خراسان
نوع عضویت : ارتش - سرباز
مذهب : شیعه
دین : اسلام‌‌
نام پدر : حاج محمد
تحصیلات : ابتدایی
کد شهید : 4141
رسته : پیاده
نام مادر : حاجیه رقیه محمودی

 

شناسنامه شهادت

موضوع شهادت : جبهه
محل شهادت : مهران
تاریخ شهادت : 1364/01/01
نحوه شهادت : اصابت ترکش خمپاره


شناسنامه تدفین

شهر : کمیشان
بخش :مهروان
شهرستان : نكا
استان : مازندران
گلزار : کمیشان
تاریخ تدفین : 1364/01/07

 زندگی نامه

تولد

 
شهید غلامرضا رستمی کمیشانی (۱۳۴۴ نکا) متولد روستای زیبای کمیشان شهرستان شهید پرور نکا استان مازندران است. غلامرضا رستمی در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام متولد شد، مادرش رقیه محمودی و پدرش محمد نام داشت.
 
تحصیلات و خانواده

 
غلامرضا رستمی در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت، تحصیلات را در مقطع پنجم ابتدایی با موفقیت پایان رسانید.شهید بزرگوار مجرد و فرزند هفتم خانواده بود.

 
شهادت

 
غلام رضا رستمی سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و در لشکر ۸۴ خرم آباد به اسلام خدمت می کرد که در ۱۳۶۴/۰۱/۰۱ هجری شمسی در منطقه ایلام / مهران شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت. پیکر پاک شهید رستمی در مورخه ۱۳۶۴/۰۱/۰۷ تشییع و در زادگاهش در حسینیه کمیشان دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.

وصیت نامه

فرازهایی از وصیتنامه شهید رستمی

 
... من به عنوان سرباز اسلام برای مبارزه با جور و ظلم و تجاوز راهی شهر شهادت می شوم تا از اسلام و قرآن و مکتب خود دفاع کنم امیدوارم که این خدمت حقیر و گنهکار قبول درگاه خداوند واقع کردد... مرگ حق است و به زودی بر بالین هر کسی می رود و چه بهتر که این مرگ شرافتمندانه و کشته شدن در راه خدا یعنی شهادت باشد. پیراهن سربازی زرهی آهنین است که فداکاری و غیرت آن را بر اندام جوانمردان خون گرم و فعال می پوشاند. این جامه ی فاخر در زندگی لباس شرافت و پس از مرگ حریر بهشت خواهد بود کسیکه به حکم تن آسایی و تن پروری از وظیفه خود فرار کند در دو جهان جز مذلت و ننگ بهره ای نخواهد داشت...
مادر جان هنگامی که خبر شهادت مرا می شنوی به جای اینکه لباس دامادی بر تنم ببینی لباس غرق در خون مرا می بینی اشک مریز و فقط سر به سوی پروردگار بلند کن و از خدا بخواه که این قربانی را از شما قبول گرداند... برادرانم از شما می خواهم که اسلام را فراموش نکنید و قرآن که کتاب آسمانی است او را بخوانید و به آن عمل کنید و همیشه به یاد خدا باشید. فرزندان خود را مذهبی بار بیاورید و انها را تربیت اسلامی کنید که مبادا سربار جامعه شوند. بافرزندان خود رفتار خوبی داشته باشید...


خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.